Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

ONE YEAR BLOGGING....

Σήμερα το μπλοκ έχει τα πρώτα γενέθλια του.
Ωρα για περισυλλογή και απολογισμό.
Αξιζε τον κόπο?
Εγινα καλύτερος άνθρωπος?
Εμαθα κάτι παραπάνω?
Πως το είδαν άλλοι "συναδέλφοι"?
Πόσο με βοήθησε να συγκροτήσω τις σκέψεις μου όσο αφορά τη πόλη και κατ'επέκταση την αρχιτεκτονική?
Πόσο προβλημάτησε η κριτική μου και διερωτούμαι αν την έλαβε κανένας υπ'οψη?
Ξεκινώντας το μπλόκ πίστευα ότι η ανταλλαγή απόψεων περί αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας θα ήταν πιό συνταρακτική.Φαίνεται αρκετοί δίστασαν να πουν την γνώμη τους θεωρόντας εαυτούς ως "μη ειδικούς".
Κακώς.
Ο διάλογος ξεκινά απο τη  στιγμή που δέχεσαι ότι κάποιος άλλος μπορεί να έχει διαφορετική άποψη.
Η άποψη ενισχύεται με επιχειρήματα  τα οποία μπορεί να πηγάζουν απο εμπειρίες προσωπικές ή απο ειδικές γνώσεις.Ο σκοπός είναι,αφ'ενός η "εκπαίδευση" των μη ειδικών και αφ'ετέρου η συγκρότηση αρχιτεκτονικού διάλογου απο τους "ειδικούς".
Νομίζω δεν τα κατάφερα.Ομως κατάφερα να γνωρίσω αξιόλογους άνθρωπους που πονούν και νοιάζονται,ο καθένας στον τομέα του,γι' αυτόν τον τόπο.Στενοχωριούνται εξίσου μαζύ μου που βλέπουν αυτό τον τόπο να εξαθλιώνεται και να φθίνει.Ξεκίνησα το μπλόκ με πρώτη ανάρτηση "Φωνή στους πολιτικούς" νομίζοντας ότι μερικοί απο δαύτους θα συγκινηθούν απο την προσπάθεια μου να υποδείξω με ανιδιοτέλεια τα κακά αυτής της πόλης.
Ούτε εδώ τα κατάφερα.
Για τους συνοιδοιπόρους bloggers  ένα μεγάλο ευχαριστώ. Τους πολιτικούς τους έχω γραμμένους εκεί που κάθομαι.Οποιος μαντέψει που κάθομαι (είμαι στο γραφείο) θα του χαρίσω ένα απόγευμα με την Αντιγόνη για να εμψυχώσει το χαμένο του σθένος.

9 σχόλια:

Lexi_penitas είπε...

Γειά σου και χαρά σου φίλε Κουτσό και να το χαίρεσαι το μπλογκ σου.

Πιστεύω ακράδαντα ότι η παρουσία της αν-αρχι-ας στη Κυπριακή μπλογκόσφαιρα, κάλυψε μια διάσταση, αυτή της αισθητικής του χώρου και ιδιαίτερα του δομημένου περιβάλλοντος, που μέχρι την έλευση σου ήταν εντελώς ακάλυπτη.

Συνέχισε με την ίδια δύναμη και με περισσότερη αισιοδοξία. Οι κούλλουφοι ακόμα έχουν το πάνω χέρι αλλά έστω και αργά, χάνουν έδαφος.

osr είπε...

κώστα στα ίδια είμαστε.......

και γω θεωρούσα ότι ο κόσμος θα είχε περισσότερο το θάρρος της γνώμης του

αν και πολλοί τα διάβαζαν όλα αυτά με στοιχεία φωτο ντοκουμέντα κλπ δεν έγραφαν τίποτα

ίσως φυσικά και από την άλλη να μην έχουν και γνώμη οι περισσότεροι

νομίζω το έχουμε σαν λαός αυτό

πάντα να περιμένουμε τους άλλους να κάνουν κάτι για μας

εν ολλίγοις αρνιά

μακάρι να μην είναι έτσι

πάντως το blog σου έχει προσφέρει μια άλλη διάσταση πέραν του πολιτικου και στα περί αρχιτεκτονικής και καλού γούστου
keep up the good work που λενε και στα αγγλικά χωριά
;)

MARINOS είπε...

:)

Σε διαβάζω εδω και καιρό και να ξέρεις ότι πολλές φορές η δική σου φωνή καλύπτει και τις δικές μου απόψεις.

Και αυτό που μου αρέσει στο μπλογκ σου είναι ότι δεν βάζεις νερό στο κρασί σου. Μιλάς με ονοματεπώνυμο και εκφράζεις αυτά που υπό κανονικές συνθήκες έπρεπε να ήταν αυτονόητα!

Efstatho είπε...

Σου εύχομαι χρόνια καλύτερα,με περισσότερες αντεκλήσεις ,γεμάτα αντιστάσεις και έγραφες περισυλλογές .Ελπίζω να μην σταματήσεις να προσπαθείς να αλάξεις τα κακώς κείμενα γύρω σου κάνοντας και εμάς αλλά και εσένα τον ίδιο καλύτερους. Σ΄ευχαριστώ που είμαι φίλος σου .

Eva Neocleous είπε...

Κώστα,
Χρόνια Πολλά για την an-arhi-a σου.
Η κυπριακή μπλογκόσφαιρα έχει ανάγκη από τέτοιες "ανατρεπτικές" φωνές.
Ο καυστικός λόγος, η προβολή του αισθητικά ωραίου και η κριτική στο κιτς είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ιστολόγιό σου.
Για τη σιωπή...
Ίσως στις μέρες μας η κακογουστιά να είναι τόσο διάχυτη, που το μάτι έχει εθιστεί σ΄ αυτήν.Ίσως και να μην έχουμε εξοικειωθεί οι περισσότεροι μ΄αυτό τον τρόπο επικοινωνίας και διαλόγου.
Επιμονή λοιπόν και αντίσταση στις όποιες εκπτώσεις.Αυτό χρειαζόμαστε.
Καλή συνέχεια!

andreas f.stavrou είπε...

Κώστα, τα συγχαρητήριά μου για την προσπάθεια που καταβάλλεις μέσα από το ιστολόγιό σου για μια κριτική προσέγγιση της πραγματικότητας και με στόχο τη βελτίωση. Προσωπικά έμαθα αρκετά πράγματα μελετώνας τις αναρτήσεις σου.
Από την άλλη τα ιστολόγια είναι μια νέα μορφή επικοινωνίας. Ως τέτοια έχει πειραματικό χαρακτήρα για τον καθένα μας.
Από πολιτική άποψη κανένας δεν μας ακούει. Αυτό είναι ένα πρόβλημα. Όμως θα πρέπει να ωριμάσουμε και πολιτικά σε σχέση με τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται. Δεν είναι και εύκολο πράγμα.
Το ιστολόγιό σου όμως προσφέρει μια ελπίδα για το αύριο, έστω και αβέβαιο. Γι αυτό συνέχισε την αναζήτησή σου.

ρίτσα είπε...

καλός ο απολογισμός σου

happy birthday και από του χρόνου να πετύχεις τους στόχους σου

stalamatia είπε...

Χρόνια πολλά πρέπει ο καθένας να γράφει αυτό που πιστεύει αλλιώς δεν υπάρχει λόγος .
Συμφωνώ με τον Πένητα στη μεσαία παράγραφο ε με περιμένεις να τα γράψω τζιαι έτσι.

koutso είπε...

@Lexi,
Η αισθητική δεν είναι μία αλλά και σίγουρα το ιστολόγιο μου δεν προσπαθεί να επιβάλει την δική μου αισθητική.Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και να ξέρεις ότι είσαι πολυ δυνατή φωνή μέσα στην μποκόσφαιρα.

@osr,
Νόμιζα ότι μόνο η δική μου γλώσσα είναι καυστική αλλά εσύ δεν πάεις πίσω.Σέυχαριστώ που μου δείχνεις μέσα μέσα νομικίστικα θέματα
που γνωρίζεις τόσο καλά,αλλά και όχι μόνο.

@Μαρίνο,
Ξεκινόντας το μπλοκ ήθελα να μην απαντώ στα ανώνυμα σχόλια.Ομως καταλάβα σύντομα ότι αρκετοί μπλόκερς γράφουν απο θέσεις που είναι ευάλωτες ίσως και σε απόλυση.Ανακάλυψα μετά καθηγητές που γράφουν και σχολιάζουν ενυπόγραφα όπως ο Α.Σταύρου και η Εύα Νεοκλέους και είπα μπράβο στο θάρρος τους.
Η δική μου άποψη είναι ότι τα ενυπόγραφα σχόλια έχουν περισσότερο κύρος.Ευχαριστώ για τις επισκέψεις σου στο ιστολόγιο μου.

@ Efstatho,
Σαν φίλος μου που είσαι και σαν κουζινάς πάντα σ'ακουα τόσο στις παρεμβάσεις σου σε θέματα design κουζινών όσο και στα σχόλια σου επι των αναρτήσεων.Εξ'άλλου η Κουλουφολάνδη είναι δική επινόηση και πάνω σ'αυτή,μετά το πολιτισμικό και κοινωνικό σόκ που υπέστην επιστρέφοντας απο το ταξίδι μας στην Umbria ξεκίνησα να γράφω το μπλοκ.Θυμάσαι?Σου είπα την λέξη κούλουφος και με ρώτησες τι σημαίνει και μετά προέκυψε το κουλουφκιό,η κουλουφολάνδη κλπ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

@Eυα,
Είναι αλήθεια ότι όταν υποβάλλεσαι συνέχεια στη θέαση μιάς εικόνας μετά δεν βλέπεις τίποτε άλλο παρά την ίδια την εικόνα.Ετσι και μείς τόσα χρόνια βλέπουμε αυτό το κουλουφκιό να επικρατεί γύρω μαε δεν μπορούμε να δούμε πάρα πέραν.Σ'ευχαριστώ για το θάρρος σου να υπογράφεις ενυπόγραφα και να συνεχίσεις την προσπάθεια σου.

@Ανδρέα,
Εγώ να δείς πόσα έμαθα απο το δικό σου ιστολόγιο που μακάρι όταν ήμουν μικρός να σ'είχα καθηγητή μου.Ισως τότε ο λόγος μου να γινόταν πιό καυστικός διότι θα είχα και την υποστήριξη επιχειρημάτων με πολιτικό υπόβαθρο,όπως τα δικά σου σχόλια.

@ρίτσα,
Εστω και να μην πετύχω τους στόχους μου δεν πειράζει.Το ταξίδι της αναζήτησης επιφέρει γνώση και συνεπώς δύναμη.Ευχαριστώ για τις επισκέψεις σου.

@stalamatia,
Γράφουμε γιατί πιστεύουμε σ'ενα καλύτερο μέλλον τόσο αισθητικά όσο και πολιτικά και προσωπικά και κοινωνικά.Δυστυχώς δεν γίνονται ωφέλιμες ανατροπές που να μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγές.Μerci pour des visites mon chere goute d'oeil (αν θυμούμαι καλά τα γαλλικά μου είναι η στάλα του ματιού χα χα χα)