Πέμπτη 28 Μαΐου 2009

ΘΟΥΚΙΔΙΔΗΣ

"Οταν ευημερεί η πολιτεία τότε βοηθάει και τους πολίτες ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο όταν ευημερεί ο καθένας χωριστά".




Αυτό συμβαίνει στη Κουλουφολάνδη,ευημερούμε όλοι, έχουμε τα σπουδαία μας
σπίτια,ακριβά αυτοκίνητα,κρυφές γκόμενες ή γκόμενους ενώ τα υπόλοιπα φθίνουν και εξαθλιώνονται μπροστά στη μανία μας να πεθάνουμε....πλούσιοι.
Εχουμε κυριολεκτικά ασελγήσει στον χώρο μας,στην ίδια μας την πατρίδα,αφήσαμε τον πολιτισμό μας και την παράδοση μας να εγκωλπιστεί αλλότρια μοντέλα χωρίς να μάθουμε να χρησιμοποιούμε την ουσία των πραγμάτων και να προεκτείνουμε την εξέλιξη μας μελλοντικά σαν κοινωνία και σαν άνθρωποι.

Τρίτη 26 Μαΐου 2009

KOΨΕΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ....

Αφού,λέει ο αντιδήμαρχος Πάφου, "χρειάστηκε να κόψουμε τα δένδρα στη πλατεία Κέννετυ γιατί η ουσία η οποία αφήνει πάνω στα πεζοδρόμια είναι τέτοια που αρκετός κόσμος γλυστράει".
Τότε,ρωτώ εγώ κύριε αντιδήμαρχε Ρουσή γιατί δεν κόβετε και τα υπόλοιπα να τελειώνουμε,εκείνα στη λεωφόρο Ποσειδώνος και εκείνα απέναντι απο τα οθωμανικά λουτρά,αυτά δεν ρίχνουν ουσίες στα πεζοδρόμια?
Μα επιτέλους επικοινωνούν μεσ'το κουλουφοδημαρχείο της Πάφου ή όχι?Ποιούς κοροιδεύουν?
Ο κύριος Ρουσής ζητά και την ψήφο μας για το ευρωκοινοβούλιο,αν είναι δυνατόν.Ο άλλος δε,ο Δήμαρχος που βάλτηκε να ξειλώσει όλη την Πάφο απο τους θάμνους και τα δενδρύλια για να δικαιολογήσει την πράξη του τα έριξε πάνω στην ανάπλαση της πλατείας την στιγμή που ο Επίτροπος Περιβάλλοντος ανακοινώνει ότι η πλατεία Κέννετυ απο την  οποία έκοψαν τα δένδρα είναι η πιο μολυσμένη της Ευρώπης. (κάνετε κλικ στους συνδέσμους για να διαβάσετε σχετική αλληλογραφία).Να δείτε σύντομα που και αυτή η υπέροχη πράσινη γωνιά του οθωμανικού λουτρού θα τύχει "καλλωπισμού" και συνεπώς αισθητικής υποβάθμισης απο τα συνεργεία του Δήμου.
ΖΗΤΩ Η ΚΟΥΛΟΥΦΟΛΑΝΔΗ!

Παρασκευή 22 Μαΐου 2009

ΔΕΡΥΝΕΙΑ...ΜΑΚΕΤΤΑ


Η μακέττα του διαγωνισμού για το νέο Δημοτικό Μέγαρο απο ψηλά που φαίνεται η "πλατεία-μπαλκόνι" που αγναντεύει τη πόλη των Βαρωσίων.

Οι τρύπες στο ψηλό επίπεδο είναι για σκοπούς νυκτερινού δροσισμού (όσες ανοίγουν σε διαδρόμους και άλλες πιό μικρές για σκοπούς εμπλουτισμού του φωτισμού σε σκιερές περιοχές [αναμονές] ),ενώ άλλες,στο επίπεδο της πλατείας,είναι  για φωτισμό-αερισμό των αποθηκών στο ισόγειο (επίπεδο χαμηλού δρόμου).




Η κεντρική είσοδος στο επίπεδο του δρόμου όπου διακρίνεται μέρος της συρόμενης μεταλλικής κουρτίνας που προστατεύει τα υαλλοστάσια στη δυτική πλευρά.Η μεγάλη χωλέτρα με τις κροκάλες λειτουργεί σαν buffer zone ώστε να μην μπορεί κάποιος να κοντέψει στην άκρη,έτσι αποφεύγουμε το προστατευτικό κιγκλίδωμα και παράλληλα λειτουργεί  σαν μιά τεράστια χωλέτρα περισυλλογής του βρόχινου νερού,το οποίο αποθηκεύεται σε υπόγειες δεξαμενές για χρήση τόσο του κτιρίου όσο και για άδρευση των χώρων πρασίνου.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΥΝΕΙΑΣ...2o BΡΑΒΕΙΟ!!









Εληξε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανέγερση του νέου Δημοτικού Μεγάρου Δερύνειας και ανακοινώθησαν τηλεφωνικά τα αποτελέσματα,συνεπώς μπορώ να αναρτήσω την συμμετοχή μας,Κουτσοφτίδης και Κωνσταντινίδης που βραβεύτηκε με το...δεύτερο βραβείο!
Μέσα απο 32 συμμετοχές,με αντίπαλους ισχυρές ομάδες αρχιτεκτόνων και πολύ καταξιωμένους συναδέλφους νοιώθω ικανοποιημένος και ελπίζω το πρώτο βραβείο να είναι όντως καλύτερο απο την δική μας συμμετοχή.Εχω λάβει μέρος σε 34 παγκύπριους διαγωνισμούς με πολλές διακρίσεις και έχω πολλές φορές χάσει την πρωτιά απο καλύτερους μου.Ομως έχω χάσει και μερικές φορές απο προτάσεις όχι τόσο καλές (κατά την δική μου πάντα άποψη)...τότε πονεί!

Παρασκευή 15 Μαΐου 2009

ΤΟΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΦΟΥ-ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ (4)

Τα θέματα της προηγούμενης συνεδρίασης δεν συζητήθησαν όλα εκτός εκείνο του συντελεστή δόμησης και της πυκνότητας ανάπτυξης.Εγώ αποχώρησα γιατί επί ενάμισυ ώρα συζητούσαμε θέματα που αφορούσαν το τρόπο που γράφτηκαν τα πρακτικά μέσα σ'ένα κλίμα με ηγεμονικό ύφος απο πλευράς του Επάρχου.Το κερασάκι ήρθε όταν ο Δήμαρχος Πάφου είπε ότι "ο χρόνος του είναι υπερπολύτιμος"....εκεί θύμωσα γιατί  οι Δημάρχοι, Κοινοτάρχες,Λειτουργοί της Πολεοδομίας και λοιποί μανδαρίνοι έγραψαν το/τα προηγούμενα "αποτυχημένα" Τοπικά Σχέδια,κατόπιν εισηγήσεων τους στο Πολεοδομικό Συμβούλιο.Αντί να κάνουν αυτοκριτική για την αποτυχία τους τόσο στη εφαρμογή του Νόμου όσο και για το εξαθλιωμένο δομημένο και φυσικό περιβάλλον κάνουν δηλώσεις με ύφος χιλίων καρδηναλίων.
Λοιπόν για το θέμα μας της επόμενης συνεδρίασης 19/05/09 θα συζητηθούν Κατοικία και Στέγαση σελ.41 του ΤΣ ,Κυκλοφοριακή Πολιτική σελ.25 του ΤΣ και Αγορά Γής σελ.211 παρ.29.

1. Στη παράγραφο 2.3.7 σελ. 9 το ΤΣ αναφέρεται  στις περιοχές Ανάπτυξης που δείχνονται στο Σχεδίο 3 και στο Χάρτη Χρήσης γης,σχέδιο Αρ.8,οργανώνονται με βάση την αρχή των "Περιβαλλοντικών Περιοχών".
Στη παρ.2.3.8 επεξηγεί τον όρο χωρίς να επεξηγεί τι είναι η αρχή των Περιβαλλοντικών Περιοχών με αποτέλεσμα,κρίνοντας απο την μέχρι τώρα ανάπτυξη και το οικοδομικό μπάχαλο που επικρατεί να διερωτάται κανείς τι σημαίνουν όλα αυτά.Απλά γιατί έχουν μείνει στα λόγια και δεν απαιτήθηκε η εφαρμογή της Νομοθεσίας,πχ.περιοχή Universal που εγκρίθηκε ένα master plan,που προνούσε αυτά που περιγράφει η παράγραφος 2.3.8 και δυστυχώς "η πολυσυνοικία με κοινοτικές και εμπορικές υπηρεσίες" να μείνει στο ...όνειρο.Η συγκεκριμμένη περιοχή είναι κακό παράδειγμα προς αποφυγή σε μη αναστρέψιμη κατάσταση.Πως διορθώνεται αυτή η κατάσταση όταν έχουν ενοποιηθεί ολόκληρα οικόπεδα και ξεφύτρωσαν πολυκατοικίες?
Σε τελική μορφή,υποψιάζομαι ότι σε λίγα χρόνια θα καταντήσει γκέτο ,αφού θα έχουν φύγει όσοι είχαν την κακή τύχη να κτίσουν μεμονωμένες κατοικίες αφού πίστεψαν στα φούμαρα που τους πούλησαν.
Είμαστε υπέρ της ανέγερσης μεμονωμένης κατοικίας εντός του ορίου ανάπτυξης που καθορίζεται απο ΤΣ ίδε παρ.7.3 σελ.43 αλλά είμαστε εναντίον της ανέγερσης μεμονωμένης κατοικίας εκτός ορίου όπως προνοείται στη παρ.7.4 (α) και ασχέτως αν στη παρ.7.4.1 (β) αναφέρεται ότι θα επιτρέπεται αν"η προτεινόμενη κατοικία είναι ικανοποιητικής αισθητικής στάθμης" για το λόγο ότι η διασπορά επιφέρει περιβαλλοντική φόρτιση,κίνδυνο για φωτιές,αύξηση των δικτύων και άσκοπη μετακίνηση αυτοκινήτων και αγαθών εκτός και αν γίνει Εθνικό Μεταφορικό Δημόσιο Δίκτυο.
Το κράτος πρέπει να προσφέρει κατοικίες για τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα του πληθυσμού και κίνητρα ώστε αυτός ο πληθυσμός να έχει λόγο να εγκατασταθεί εκεί.Αυτές οι περιοχές μπορούν να εξευρεθούν στις παρυφές της πόλης ώστε να είναι προσιτές και απο τα δημόσια αστικά μέσα συγκοινωνίας.
Στη παρ.13.4 σελ 129 Φυσικό Περιβάλλον παρ.13.4.3 φαίνεται ξανά η αδυναμία των φορέων γιατί σε συγκεκριμμένη περιοχή εντός της πόλης η ίδια η Πολεοδομία δεν απαίτησε απο αναπτυξιακή εταιρεία την διαφύλαξη του φυσικού τοπίου όπως περιγράφεται "...θα προστατεύονται απο μελλοντική ανάπτυξη και θα διαφυλάσσονται προς όφελος και της ευημερίας του πληθυσμού" με αποτέλεσμα να κοπούν αιωνόβια δένδρα. (ίδε σχετική ανάρτηση
http://www.aiwnobia.org/ και σε δική μου ανάρτηση ημερομηνίας 07/03/2009 στο μπλόκ μου.

2.Η Κυκλοφοριακή Πολιτική να επικεντρωθεί σε θέματα Δημόσιας Συγκοινωνίας και Στάθμευσης παράλληλα με τα έργα που αναφέρονται στη σελ.29 παρ.5.4.8 του ΤΣ.Γίνεται εισήγηση αποκλεισμού του κέντρου απο τα τροχοφόρα με ειδική ρύθμιση για τους κατοίκους του με το σύστημα καρτών.Προμηθευτές θα έχουν συγκεκριμμένο ωράριο παράδοσης και συνεπώς  ελεύθερης πρόσβασης.Εργαζόμενοι στο κέντρο να χρησιμοποιούν 3 μεγάλους περιμετρικούς χώρους στάθμευσης που μπορούν να επεκταθούν και να αξιοποιηθούν κατάλληλα με όφελος του Δήμου Πάφου.Να καταργηθεί το τέλος εξαγοράς των επι πλέον χώρων στάθμευσης που ισχύει μέχρι σήμερα και να αυξηθούν σημαντικά τόσο τα τέλη στάθμευσης αλλά και τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση.Παράλληλα με τον ανασχεδιασμό των πεζοδρομίων να ενταχθεί σύστημα ποδηλατόδρομου ,ιδε παρ.5.9 σελ.33 του ΤΣ  και 5.9.2 (α) που αναφέρεται στις " Τοπικές Αρχές" ότι " πρέπει να καταρτίσουν ένα συγκροτημένο πρόγραμμα προτεραιοτήτων για την ετήσια κατασκευή τμημάτων αυτού του δικτύου...."  πχ ιδε Darmstadt στη Γερμανία και αστικού εξοπλισμού ώστε να μην γίνει αποψίλωση δένδρων.Υπάρχει και το σχέδιο LIFE που ενισχύει τέτοιες ενέργειες.Στο Σχέδιο 5 φαίνεται το δίκτυο το οποίο παραμένει σαν σχέδιο διότι δεν υπάρχει καθολική και συνολική σχεδίαση της πόλης.
Να ενισχυθεί το υφιστάμενο πράσινο και να γίνουν όλες οι περιοχές κατοικίας (και όπου αλλού επιτρέπεται σύστημα μονοδρόμων) αφαιρόντας τις ράμπες  στο οδόστρωμα και προσθέτοντας εσοχές στάθμευσης και εσοχές πρασίνου σε διάταξη ζικ-ζακ για να αποφεύγεται η ταχύτητα (ιδε Αθήνα-Χαλάνδρι).
Ο αστικός αναδασμός μπορεί να δώσει λύσεις σε περιοχές με ιδιορρυθμίες παράλληλα με αναγκαστική απαλλοτρίωση , αν τυχόν χρειαστεί,  μπορεί να είναι ένας τρόπος για να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο και να βελτιώσουμε την ποιότητα της αστικής μας ζωής αλλά και να προστατεύσουμε το περιβάλλον.

3.Στη παρ.29.2 το ΤΣ αναφέρεται "στις ψηλές τιμές των οικοπέδων στις πιό ώριμες για ανάπτυξη περιοχές,ότι προκαλούν πρόωρα αυξημένη  ζήτηση οικοπέδων σε περιοχές οι οποίες,απο πολεοδομική άποψη,είναι λιγότερο ώριμες, λόγω του ότι οι συγκριτικά χαμηλότερες τιμές είναι πιό προσιτές στα μεσαία και κυρίως στα χαμηλά στρώματα του πληθυσμού".Και συνεχίζει αναφέροντας ότι " αυτό είναι σε αντίθεση με τους στόχους και τις επιδιώξεις του ΤΣ διότι συντηρεί το φαινόμενο της διασκορπισμένης ανάπτυξης".

α.Αμφιβάλλω (διότι είναι γνωστό) αν στα περίχωρα της Πάφου έχουν ή μπορούν να αγοράσουν γή τα χαμηλά αμοιβόμενα στρώματα του πληθυσμού με αποτέλεσμα να οδηγηθούν εκτός πόλης όσοι είχαν την οικονομική ευρωστία για απόκτηση γης σε πιό χαμηλή αξία απο τη γη εντός της πόλης.Ξανά μπορεί το κράτος "να προωθήσει τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις για εφαρμογή του Αστικού Αναδασμού",όπως περιγράφεται στη σελ.215 του ΤΣ.

Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

TA NEA ΜΑΣ ...ΦΡΟΥΤΑ


Απο την πρώτη Ιουνίου θα λειτουργήσουν οι καλάθοι περισυλλογής υλικών για ανακύκλωση. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.Ομως για ακόμη μιά φορά μας "πιάνουν" απροετοίμαστους.Η φωτογραφία δείχνει ότι όπου τους καπνίσει τους τοποθετούν απλά γιατί ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ Ο ΑΣΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ,πράγμα που θα έπρεπε οι τεχνικές υπηρεσίες να είχαν επιλύσει προ καιρού.
Αντί αυτού καταλαμβάνουν και πολύτιμους χώρους στάθμευσης.
Αυτή η ....όμορφη εικόνα είναι απο το μοναδικό χώρο στάθμευσης 20 αυτοκινήτων εντός της κύριας οδού του εμπορικού κέντρου στη Πάφο.
Θαυμάστε μας.....αισθητική κουλούφων.
 ΣΗΜΕΙΩΣΗ:για να είσαι κούλουφος πρέπει να έχεις τέτοια αντιμετώπιση που να δείχνει όλων των ειδών και μεγεθών διαφημήσεις,μηχανάκια στα πεζεδρόμια,καλάθους μέσα στους χώρους στάθμευσης,πανάθλια κτίρια,προβολείς φωτισμού και μετρητή ΑΗΚ όπως τους εβόλευσε σε συνάρτηση με την μηχανή έκδοσης εισητηρίων και πιό κάτω πανάκριβα καταστήματα που δίπλα τους παρκάρουν πανάκριβα αυτοκίνητα.
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΤΙΣ ΣΤΕΛΛΩ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΑΦΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ MAIL ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΥΓΚΙΝΗΘΕΙ.

Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

ΤΟ ΝΕΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΜΑΣ























Εκτός του ότι στέκει περήφανα εδώ και πολύ καιρό σ'αυτή την κατάσταση,επιδέχεται και προεκτάσεις με κατασκευές απείρου κάλλους και ευαισθησίας χωρίς να συγκινείται κανένας.Τώρα θα μου πείτε:μα μπορεί να του έλειψαν τα χρήματα,μπορεί να περίμενε ένα δάνειο και δεν το πήρε,πέθανε ο συγγενής του και δεν κληρονόμησε αυτά που περίμενε και χίλιες άλλες ανθρώπινες δικαιολογίες.
Ομως διερωτούμαι σ'άλλες χώρες,εκτός απο την Ελλάδα,Τουρκία και τις αραβικές χώρες,γιατί δεν έχουμε τέτοιες εικόνες που θυμίζουν εγκατάλειψη και ασέβεια τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στους περίοικους.....είμαστε ένα απέραντο περιβόλι απο οικοδομικά μπάζα!

Κυριακή 10 Μαΐου 2009

ΤΟ DNA MΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ...ΔΙΟΡΘΩΣΗ.

Βάρθηκε ο Δήμος Πάφου να κόβει δένδρα με την δικαιολογία ότι ...ενοχλούν.Εκοψαν τρία στη πλατεία Κέννετυ εκεί που στεγάζεται το ταξί Αφροδίτη με την δικαιολογία ότι λερώνει τα πεζοδρόμια ή κατ' άλλους είναι μέρος της ανάπλασης της πλατείας.Μα ρε γαουρόσποροι μαλάκες του κερατά,αλλού κτίζουν ολόκληρα κτίρια πάνω απο αρχαιολογικούς χώρους και οι αρχιτέκτονες προσαρμόζουν τα σχέδια τους , εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και να προσαρμόσουμε τρία δένδρα στη ανάπλαση της πλατείας?
Δεύτερη περίπτωση μέσα σε μιά μέρα έκοψαν ακόμη δύο για να γίνει στάση λεωφορείου.Ε λοιπόν αυτό θα συνεχίσει να γίνεται για το μοναδικό λόγο:απο την στιγμή που δεν υπάρχει γενικό σχέδιο πόλεως αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει.Το είπα δημόσια και θα συνεχίσω να το λέω:χρειαζόμαστε σχέδιο πόλεως και το οποίο θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις εξελίξεις και τις ανάγκες που αλλάζουν με το χρόνο.
Να παραιτηθεί ο Πρόεδρος της Επιτροπής πρασίνου του Δήμου Πάφου γιατί μόνο λόγια είναι,και παράλληλα γιατί δεν έχει ούτε το θάρρος να αποδώσει τα σχόλια των Οικολόγων στη τηλεόραση που εργάζεται.
Ε ΝΑΙ ΤΟ DNA ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΓΙΑΤΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΕΣ,Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΛΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΕ ΟΔΗΓΟΥΝ ΝΑ ΣΚΕΦΤΩ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ.....!

Σάββατο 9 Μαΐου 2009

ΤΟΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΦΟΥ-ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ (3)

Τα θέματα προς συζήτηση την επόμενη συνεδρίαση που θα γίνει στις 12/05/2009 θα είναι τα εξής:
α.Συντελεστές δόμησης-Πυκνότητα Ανάπτυξης.
β.Αγορά γής.
γ.Κατοικία και Στέγαση.
δ.Κυκλοφοριακή πολιτική.

1.Το πρόβλημα δεν είναι ο συντελεστής δόμησης αλλά κάλυψης.Μειώνοντας τον συντελεστή κάλυψης για μεγάλες αναπτύξεις,προσφέροντας όμως ύψος,ελευθερώνεται ισόγειος χώρος που μπορεί να μετατραπεί σε πράσινο,πλατείες κλπ.Πρέπει όμως να εξεταστεί παράλληλα με την αύξηση σε ύψος αν η περιοχή επιδέχεται αύξηση πληθυσμού,συνεπώς αν το κυκλοφοριακό είναι έτοιμο να δεχτεί τέτοια φόρτιση.Και επειδή συνήθως προηγείται η υποδομή της ανάπτυξης,στη περίπτωση του κέντρου που η κατάσταση είναι δεδομένη τι γίνεται?
Το κέντρο της Πάφου κατάντησε να κατοικείται απο μετανάστες γιατί βρίσκουν φθηνά ενοίκια.
Με την αναζωγόνηση του κέντρου,νοουμένου ότι δίδονται κίνητρα για επιστροφή του κόσμου
στο εμπορικό κέντρο,θα απαιτηθεί και η ανάλογη ποιότητα στις οικοδομές.Οι υφιστάμενες οικοδομές είναι σε κακά χάλια και δεν υπάρχουν διαθέσιμα τεμάχια για ανάπτυξη εκτός και αν αρχήσουν οι απαλλοτριώσεις με τις ανάλογες αποζημειώσεις τόσο στους ελληνοκύπριους όσους και στους τουρκοκύπριους κατόχους των τεμαχίων.Η κατάσταση είναι ένας φαύλος κύκλος.
Η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική στα περίχωρα του κέντρου λόγω ύπαρξης άδειων τεμαχίων με αποτρεπτικές τιμές αγοράς,εκτός και αν δωθούν επι πλέον ορόφοι.Αυτό συνεπάγεται ότι για να γίνουν σωστές αναπτύξεις με τα σημερινά μεγέθη τυποποιημένων τεμαχίων δεν θα μπορούν να ανοικοδομηθούν πολυόροφα κτίρια με επαρκή στάθμευση.
2.Σε συνάρτηση με τη προηγούμενη παράγραφο οι τιμές αγοράς γής είναι αποτρεπτικές με τα σημερινά δεδομένα της αξίας της γής σε σχέση με το μέγεθος ανάπτυξης που προνούν οι συντελεστές δόμησης.Γι'αυτό και έχουν μείνει ανεκμετάλευτα.Με την τροποποίηση της νομοθεσίας αυτά τα ελεύθερα οικόπεδα θα αγοραστούν αμέσως απο μεγαλοεπιχειρηματίες οι οποίοι έχουν την οικονομική ευχέρεια αλλά δεν έχουν μήτε αισθητική,μήτε πονούν το περιβάλλον.Μπορούμε μήπως να βάλουμε τροχοπέδην ώστε να δωθεί χρονικά η ευκαιρία σε ιδιώτες να διαπραγματευθούν με τους πιθανούς πωλητές?
3.Είναι πλέον γεγονός ότι η μεμονωμένη κατοικία αποτελεί,τουλάχιστον εκτός πόλης,αρνητικό παράγοντα και επιβάρυνση στο περιβάλλον.Γίνεται άσκοπη μετακίνηση αυτοκινήτων λόγω έλλειψης συγκοινωνίας,αυξάνεται το οδικό δίκτυο καθώς επίσης και τα υπόλοιπα δίκτυα των άλλων υπηρεσιών.Να δωθούν κίνητρα και να ενθαρρυνθούν οι ιδιοκτήτες περιουσιών σε κοινότητες να ανακαινίσουν και να επεκτείνουν κατ'ανάγκη τους χώρους τους ώστε να γίνουν βιώσιμοι.Να καταργηθούν οι ρυμοτομίες σε οικισμούς παραδοσιακούς ή σε πυρήνες ιστορικών κέντρων.
4.Ενας πιθανός τρόπος ενθάρρυνσης χρήσης των μαζικών μέσων συγκοινωνίας είναι η χρήση μικρών λεωφορείων για τα αστικά κέντρα με περισσότερη συχνότητα,ενώ τα μεγάλα λεωφορεία να χρησιμοποιούνται μόνο εκτός ορίων πόλης για τις γύρω κοινότητες.Να γίνει επαρκής σήμανση των δημόσιων νέων χώρων στάθμευσης που έχουν πρόσφατα κατασκευαστεί κάτωθεν μεγάλων κτιρίων που αρκετός κόσμος δεν γνωρίζει,να διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια ώστε να απαγορεύεται η παράλληλη στάθμευση και να μπουν βαρετά πρόστιμα απο την τροχονομία,να ενθαρρυνθεί ο κόσμος να χρησιμοποιεί τους δημοτικούς χώρους στάθμευσης και να βρεθούν τεμάχια τα οποία μπορούν να μετατραπούν σε πολυόροφα κτίρια στάθμευσης.Για το κέντρο της Πάφου 3 τέτοια κτίρια θα απαυλύνουν την κατάσταση και θα ομορφήνει την εικόνα της πόλης.Παράλληλα με την ευρωπαϊκή οδηγία για ελεύθερη μετακίνηση των πεζών επι των πεζοδρομίων όλες οι σημάνσεις τροχαίας,οδοί, τερματικά ΑΤΗΚ και ΑΗΚ να σχεδιαστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να συγυριστεί η κατάσταση.
Ανοικοδόμηση ευφάνταστων δημοτικών αποχωρητηρίων που να χρήζουν περιποίησης και καθαριότητας,άνετες στάσεις λεωφορείων,καθήσματα,προστατευτικά κιγκλιδώματα,καλάθοι αχρήστων,πυλώνες για διαφημήσεις,δημόσιος φωτισμός και κατευθυντήριες πινακίδες να σχεδιαστούν σαν αστικός εξοπλισμός ώστε να υπάρξει ομοιομορφία κλπ. 

Παρασκευή 8 Μαΐου 2009

ΤΟΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΦΟΥ.

Σκέφτομαι να αρχίσω να αρχειοθετώ την θεματογραφία των συζητήσεων περί του Τοπικού Σχεδίου Πάφου ώστε όσοι επισκέπτονται το μπλοκ και έχουν προτάσεις και εισηγήσεις να τις καταγράψουν στα σχόλια.Εγώ σαν αντιπρόσωπος της Ομοσπονδίας Περιβαλλοντικών και Οικολογικών Οργανώσεων στο Κοινό Συμβούλιο Πάφου θα φροντίσω να τις επεξεργάζομαι και γιατί όχι να τις προωθήσω.Σκοπός είναι η καλυτέρευση του δομημένου περιβάλλοντος και η προστασία του φυσικού χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το φυσικό περιβάλλον δεν επιδέχεται επεμβάσεις.Πως γίνονται οι επεμβάσεις,είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
Παρεπιπτόντως στο Συμβούλιο παρακάθονται μόνο τρείς αρχιτέκτονες,δυο πολιτικοί μηχανικοί,κάμποσοι Κοινοτάρχες,οι Δημάρχοι Πάφου,Πέγειας,Γεροσκήπου και προεδρεύει ο Επαρχος.Σύμβουλοι είναι η Πολεοδομία απο τα κεντρικά ενώ η τοπική Πολεοδομία παρευρίσκεται ώς ..........παρατηρητής!? 
Συναφής ανάρτηση.....http://an-archi-a.blogspot.com/2009/03/blog-post.html
Σχετική ανάρτηση......http://an-archi-a.blogspot.com/search/label/CRITICS

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

MOLIVOS-ERESSOS AT LESVOS ISLAND





Με φόντο τα παράλια της Τουρκίας,ο Μόλυβος ή Μήθυμνα αγναντεύει τα ψαροκάικα που πηγαινοέρχονται αραδιάζοντας  την πλούσια τους σοδειά.Μιά υπέροχη εποχή όπως ή άνοιξη αφήνει πλoύσιες μυρωδιές,καθαρά χρώματα σ'ένα τοπίο με εναλλασσόμενες εικόνες απο οργιώδη μεσογειακή βλάστηση.Αξίζει το κόπο να επισκεφθείτε το νησί για κυρίως αυτούς τους λόγους αλλά και για το γεγονός ότι δεν έχει πολλούς ξένους,ούτε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες,ούτε φωνακλάδες εγγλέζους,καταπληκτική ευφάνταστη κουζίνα, ούζο Πιτσιλαδή για τους ουρανίσκους σας συνοδευτικό όλων των θαλασσινών λιχουδιών όπως χτένια,αχιβάδες,"καλογριές" και κουκουβάγιες (αστακοκαραβίδες).Συνιστώ Πολυχνίτο στου 
Ζουμπούλη την ταβέρνα.
 Οσο αφορά την αρχιτεκτονική τι να πω?Ενα σκέτο μάθημα τόσο απο πλευράς αισθητικής αλλά και συνοχής.Οι οικισμοί είναι συμπαγείς και αυτοτελείς, μεταξύ τους μόνο φύση, μήτε διαφημηστικές ταπέλλες , μήτε παραπήγματα....

Στη Ερεσσό την πατρίδα της Σαπφώς της Ερέσσιας,
παίρνεις μιά δόση απο θετική ενέργεια.Είναι ίσως το φώς ,είναι η φύση με τη θάλασσα της, είναι τα γλυπτά που κοσμούν το περίπατο μας προς το λιμανάκι ,είναι ο Θεόφραστος με τα σοφά του τα λόγια,είναι ο Μυριβήλης με τα λογοτεχνικά τεχνάσματα απο τη Συκαμινέα δίπλα στη Παναγία την Γοργόνα , είναι τα αρώματα του Θεού,είναι ο ίδιος ο κόσμος της Λέσβου που είναι προικισμένοι με τέτοιο πανέμορφο τόπο,δεν ξέρω,αλλά ακόμα να συνέλθω έστω και αν είναι η πέμπτη φορά που πάω.