Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

YES BOSS

Μερικοί κάνουν αρχιτεκτονική και εμείς ακόμα σοβατίζουμε.Δέστε πως οι κανονισμοί πολεοδομίας σε συνάρτηση με τις προθέσεις του αρχιτέκτονα οδήγησαν το Γραφείο BIG στην Κοπεγχάγη να δημιουργήσουν ένα κτιριακό συγκρότημα που προκύπτει απο τις ιστορικές και όχι μόνο αναφορές της ίδιας της πόλης τους.Και εμείς κοιμόμαστε ύπνο βαθύ και μακάριο.Ζήτω οι άρχοντες μας,ζήτω οι μανδαρίνοι των υπουργείων,της πολεοδομίας,του τρία μέτρα απόσταση απο το σύνορο,του εξώστη που είναι παραπάνω απο ένα μέτρο και όλες τις σαχλαμάρες μιάς νομοθεσίας αδούλευτης,αναχρονιστικής που μας κρατά πίσω με δεμένα τα χέρια.Θέλω να σκίσω τις φλέβες μου!Γαμώτο.

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

SCHOOL COMPETITION PRIZES












Το τρίτο βραβείο,του ΒUERGER KATSOTA,απο Γερμανία-Ελλάδα,χαρακτηρίζεται απο μιά τεράστια πλάκα που καλύπτει όλους τους ημιυπαίθριους χώρους,ενισχύοντας την ιδέα ότι η ζωή στην Μεσόγειο είναι...υπαίθρια!
Αγκαλιάζει όλο το πρόγραμμα και τις λειτουργείες στο σύνολο τους,αφήνοντας οπές φωτός να περνά στα σπάλχνα της σύνθεσης.

Το δεύτερο βραβείο,των ΕΠΙ ΤΕΣΣΕΡΑ χαρακτηρίζεται απο μιά δυναμική σε μορφή σύνθεση.Η τοποθέτηση σε τέταρτο επίπεδο μέρος του προγράμματος,μπορεί να τους στοίχησε μιά καλύτερη θέση,αφού η επιτροπή το επεσήμανε.
Η είσοδος είναι ευδιάκριτη και οδηγεί άμεσα στους εξωτερικούς κεντρικούς χώρους του συνόλου απο όπου διοχετεύονται όλες οι λειτουργείες.




































Το πρώτο βραβείο,του Αλέξανδρου Λειβαδά,έχει μιά δυναμική αλλά ταυτόχρονα απλή και ευδιάκριτη είσοδο,που τονίζεται με ένα τοίχο με graffiti,που σε οδηγεί απ'ευθείας στην κεντρική αυλή,με πολύ καλή σχέση με τους αθλητικούς χώρους.Η τοποθέτηση του συνόλου αριστερά του τεμαχίου βοηθά την λειτουργεία του υφιστάμενου σχολείου ώσπου να αποπερατωθούν οι οικοδομικές εργασίες του νέου συνόλου.Πιστεύω ότι πάσχει απο έλλειψη σκιερών υπαίθριων χώρων αλλά σίγουρα παραμένει η καλύτερη λύση απο όσες έχουν βραβευθεί. Διερωτούμαι τι θα κάνει με τα περιστέρια που θα κάθονται μέσα στις εσοχές του φίλτρου......Α?
Οι επαίνοι είναι αξιοθρήνητοι και πιστεύω ότι αδικαιολόγητα η λύση μας απέχει απο τους επαίνους όπως και άλλες λύσεις.Παρατήρησα όμως ότι όσες λύσεις είναι απο την Ελλάδα,είναι χαμηλού επιπέδου πράγμα που με κάνει να απορώ αλλά ταυτόχρονα να πιστεύω ότι κάτι δεν πάει καλά με τις σχολές τους ή με την ίδια την ιδιοσυγκρασία τους.
Νομίζω και πιστεύω ότι η λύση μας ήταν συναγωνίσιμη,το επίπεδο της πολύ ψηλό και δικαιωματικά μερικοί πρέπει να....ανησυχούν!

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΟΜΒΟΥ-ΠΑΦΟΣ



Πρώτο βραβείο απονεμήθηκε στη συμμετοχή των Ηρακλή Παπαχρήστου και Χρύσανθου Χρυσάνθου,ενώ δεν έχει απονεμηθεί δεύτερο απο την κριτική επιτροπή (και πολύ καλά έκανε γιατί απλά όταν δείτε τις υπόλοιπες θα καταλάβετε πόση διαφορά έχει το πρώτο).Η λύση χαρακτηρίζεται λιτή και ταυτόχρονα δυναμική με αναφορές στα πολιτιστικά στοιχεία της Πάφου.

Το τρίτο βραβείο απενεμήθηκε στον Ανδρέα Βάρδα μιά λύση που κατά την γνώμη μου είχε λανθασμένη προσέγγιση όσο αφορά την χρήση (δημιουργούσε στον λούκκο ένα είδος περιπάτου) με περιμετρικές υπόγειες προσβάσεις,αν είναι δυνατόν κάποιος να θέλει να πάει να περπατήσει,με το ολόγραμμα της Αφροδίτης να αναδύεται μέσα απο το νερό.Αστεία πράματα!

Επαινος στη λύση των Ιωακείμ και Λοϊζά η οποία ανέκληνε την κάτοψη της Επαυλης του Διόνυσου και δημιούργησε ένα είδος "μικρής αψίδας του θριάμβου" που σαν να έλεγε : καλωσορίσατε στη βομβαρδισμένη πόλη μας,έχουμε και πολιτισμό!
Οι υπόλοιπες λύσεις ήταν για κλάματα,περιστρεφόμενα ναυάγια,αναδυόμενα σπαγγέτι,αψίδες σε στυλ roller coaster,κάτι σαν το μάτι του Θεού να έπεσε στη γή,και ένα UFO που κάλυπτε όλο τον λούκκο.Θαυμάστε τα.
Εμείς συνειδητά δεν λάβαμε μέρος γιατί πιστεύουμε ότι ο Δήμος δεν πρέπει να ξοδέψει 1.4 εκ.για κάτι του οποίου η
προτεραιότητα έρχεται σε δεύτερη μοίρα απο τα αναγκαία που πρέπει πρώτα να γίνουν και μετά οι...καλλωπισμοί.Μα καλά ποιούς προσπαθούμε να πείσουμε ότι έχουμε πολιτισμό όταν αδυνατούμε να βάλουμε τάξη και να συγυρίσουμε αυτή τη γέριμη πόλη,όταν τα κτίρια που καλύπτουν τα ψηφιδωτά είναι τρισάθλια,όταν δεν υπάρχει υποδομή πεζοδρομίων,όταν το κέντρο της πόλης μας είναι σαν νεκροταφείο....Κατά τα άλλα διεκδικούμε την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης.Ναι όπως διεκδηκήσαμε και την Σχολή Καλών Τεχνών?